luni, 7 iunie 2010

Medicii – inconstienta sau nestiinta

Eu stau si ma intreb medicii sunt constienti de impactul pe care il au asupra pacientilor cand ii informeaza de un diagnostic sau sunt prea presati de timp ca sa-si mai aleaga cuvintele?
E vorba de un anumit ginecolog care dupa un simplu ecograf extern al uterului i-a spus pacientei in timp ce isi holba ochii in monitor : Ai uter infantil, nici sa nu te gandesti la copii ca nu vei putea tine o sarcina.
Pacienta in varsta de 21 de ani pur si simplu a inlemnit. Ca mai apoi de la ecograf alergand in urma doctorului sa-si scrie pe o foaie tratamentul: anticonceptionale Logest (anticonceptionale care in unele tari – Canada de ex– sunt interzise) pentru reglarea menstruatiei.
Lasand la o parte tratamentul si problemele pacientei si concentrandu-ne asupra ginecologului : nu poti fi atat de inuman incat sa-i spui unei femei ca nu poate avea copii in felul in care a spus-o si nu dupa un amarat de ecograf. Nici un alt tratament, nici o alta investigatie doar pur si simplu nu te gandi sa-ti faci copii.
Examenul ginecologic a fost unul superficial si a insemnat-o: Nu vei putea avea copii.
E patetic si te face sa-ti pui semne de intrebare daca unii medici si-au pierdut umanitatea sau pur si simplu nu isi cunosc meseria cat ar trebui.
Alti 4 ginecologi din care doi straini au spus ca da, uterul e infantil dar asta nu inseamna ca nu poate tine o sarcina iar cu putin ajutor nu va fi nici o problema pentru pacienta.
Ca sa ajunga la un diagnostic corect a consultat cinci medici si cei care i-au pus diagnosticul corect nici macar nu profeseaza in Romania.
Acum spuneti-mi voi mie ce incredere sa mai ai in cadrele medicale cand esti tratat si diagnostigat dupa buna dispozitie.
Pacientei i s-a spus de ani de zile de multi ginecologi ca are ovare microchistice ca mai apoi sa afle ca de fapt sunt polichistice.
Si la simpla intrebare catre ginecolog : microchistice si polichistice sunt cam acelasi lucru? Raspunsul a fost pe cat se poate de simplu pe atat de dureros: Nu, dar se pare ca in Romania DA

2 comentarii:

  1. din pacate ceea ce spui e adevarat si ma ingrozeste faptul ca nu se ia nici o masura in privinta "medicilor" nostri si au ajuns sa moara oameni cu zile din cauza lor, iar ei sunt fara griji...RUSINE LOR...in Romania ca sa mergi la medic trebuie sa faci facultatea de medicina inainte ca sa te poti contrazice si sa ai habar ce iti da...chiar daca mergi pt o amarata de trimitere sau reteta...GROAZNIC

    RăspundețiȘtergere
  2. am trecut prin aceeasi experienta - as putea scrie pagini intregi pe aceeasi tema. am schimbat cca. 15 doctori (ginecologi, endocrinologi, sexologi) pentru cat de imbecili erau sau cat de rapid iti puneau un diagnostic sau cat de rapid erai deja afara din cabinetul respectiv cu o reteta de anticonceptionale in mana.
    Am luat insa problema in mainile mele, m-am documentat pe internet, am si gasit un doctor minunat care-mi accepta idele si propunerile cu care veneam si iata-ma o mama fericita cu doi copii. Uter infantil - normal sa-l ai tanara fiind si fara sarcini sau avorturi la activ. Ovare polichistice am avut si eu - cu un minim efort din partea dr. meu si cu o observare atenta a pacientei - urmarire atenta a ovulatiei si se poate. Stimularea ovariana a fost un risc pe care mi l-am asumat si iata ca am reusit.
    Ii dorec mult succes si sa nu se lase.
    Din pacate dureaza foarte mult pana gasesti un doctor potrivit pentru fiecare pacient. Sa nu renunte - sa mai caute. Exista si doctori buni. Despre restul ... nu are rost sa ma exprim.

    RăspundețiȘtergere